17 Aralık 2010 Cuma

Çilek Enzimi

Gerekli Malzemeler:

 1- Serum Şişesinden yapılmış fermentasyon düzeneği: Bu düzenekte hava kilidi olarak akvaryum hortumu ve 1 adet 10 cc şırınga gövdesi kullanıldı. Şırınga gövdesi çıkan gaz kabarcıkları için genleşme haznesi olarak kullanıldı.

2- 75 gr Kahverengi şeker

3- 225 gr Çilek

4- 750 gr (cc) İçme suyu


























Yapılışı:

225 gr çilek dilimlenerek şişenin içine konuldu. Üzerine 75 gr kahverengi şeker ilave edildi ve üzeri 750 cc su ile dolduruldu. Serum şişesinin tıpası kapatılırken akvaryum hortumu U şeklinde bükülerek şişenin bedenine lastikle monte edildi. Hortumun ucundaki şırınga bedeninden hortumun içine bir miktar su ilave edilerek şişe içindeki karışımın oksijenle teması kesildi ve fermantasyon süresinde beklemesi için karanlık bir dolaba kaldırıldı.

 


Fermentasyon süreci boyunca enzimdeki gaz çıkışı kontrol edildi. Zaman zaman çileğin karışması için çalkalayarak karıştırıldı. Bu arada akvaryum hortumu ile yaptığım hava kilidinden daha pratik olarak evde şarap yapanların kullandığı balon çözümü daha çok hoşuma gitti ve bu çözümle birlikte evde şarap yapmanın pratik yolunuda öğrenmiş oldum.

Fermentasyon sonucunda elde ettiğim çilek enzimi (şurubu) çok az alkollü ve az şekerli (İlave ettiğimiz kahverengi şeker fermentasyon sonucu alkole dönüştüğü için kalan tadın sadece çileğin tadı olduğunu düşünüyorum.) çilek aromalı bir içecek olmuştu. Elde edilen bu enzimin likör olarak kullanılması için içine bir miktar daha alkol ilave edilmesi gerekir yada enzimi ilk kurarken kullanılan şeker miktarı artırılırsa alkol oranının daha yüksek olacağı kanısındayım. Ama ben bunu alkollü içecekten ziyade enzim olarak tüketmek istediğimden bu haliyle tükettim ve severek içtim. Denemenizi tavsiye ederim.

3 yorum:

  1. yaşar uğur19 Ocak 2011 17:54

    Sn,Sarıcan ,dün babası et ve süt besiciliği yapan bir delikanlıya enzimi tanıttım ve yapımını öğrettim,sığırların içme suyuna ve yemine enzim karıştırdığı takdirde daha sağlıklı,zinde ve tüylerinin parlak olacağını ,daha iyi et ve süt kalitesi elde edeceğini söyledim, delikanlının kendi öesleği kuaförlük,bana kocaman kocaman baktı ve "Abi bunu kellere uygulasak ,bir de saç çıkarsa var ya parayı kırarız ha. " dedi.Eh olur mu olur;bakalım şimdi yeni deneme alanı olarak kel müşterilerine de enzimle friksiyon yapacak bana hem komik hem de ilginç geldi hayırlısı bakalım :-).

    YanıtlaSil
  2. Mehmet bey youtub da şöyle bir karışım yapanlara denk geldim,sıvı gübre yapıyorlar ve aynılmıyorsam aynı zamanda fungusit de,başlığı şöyle:Elaboración de biofertilizante fungicida
    http://www.youtube.com/watch?v=9sZt0kyguP4&feature=related
    ,sığır gübresi,,süt,klorsuz su,melas,hayvan kanı,kemik tozu,sönmüş kireç,çinko sülfat,kalsiyum klorat,magnezyum sülfat,kobalt sülfat,sodyum molibdat,bakır sülfat,demir sülfat,boraks ve borik asit,suda çözeltilip fermantasyona bırakılyor,ilginizi çeker diye düşündüm,selamlar, Yaşar Uğur

    YanıtlaSil
  3. Aklın yolu bir. Biraz düşünmesini ve araştırmasını bilen herkes kendi gübresini hazırlayabilir. Piyasada cirit atan bir çok ünlü firmanın yaptığı iş bundan başka bir şey değil. Tek yaptıkları bunu bir ambalaja koyup onlarca kat fiyata satmak. Birde çok büyük bir sırmış veya keşifmiş gibi insanları yanıltmak.

    Ben tarımcı değilim. Benim enzimle ilgilenmem yine böyle bir ürün olan EM' in Türkiye pazarlamasını yürüten insanlara duyduğum kızgınlıkla başladı. En güzel örnek senin buna benzer gübreyi yapıp meyva ağaçlarında denemen oldu. Gönderdiğin meyvaların hala tadı damağımda.

    Paylaşım için teşekkürler. Umarım mesleği tarım ve çiftçilik olan insanlarımıza bir nebze katkımız olmuştur. En azından bugünki iletişim dünyasında bilginin sınırlarının kalktığını ve aradıkları veya araştırdıkları her konuda yüzlerce bilgiye ulaşmanın mümkün olduğu bu tür paylaşımlarla görmüş olurlar.

    YanıtlaSil