19 Aralık 2010 Pazar

Evde Şarap Yapımı

Enzim konusu ile ilgili araştırmalar yaparken evde şarap yapmanın hiçte zor bir şey olmadığını öğrendim. Favorim rakı olsa da evde hobi olarak kendi şarabını yapmak ve içtiği her yudumda bu şarabı ben yaptım demek isteyenler için pratik bir tarif. Şarap kültürüm olmamasına rağmen benim çok hoşuma gitti. En azından merakınızı gidermek için denemenizi tavsiye ederim. Çünki hiç bir özel aparata ve masrafa gerek yoktur.

Gerekli Malzemeler:

1- 1 litre Üzüm Suyu (Özellikle meyvadan sıkılmış naturel üzüm suyu olmasına dikkat ediniz.)
2- Beyaz kesme şeker 50-70 gr ( 2 gr/adet olarak hesaplayabilirsiniz. 25 - 35 Adet)
4- Kuru ekmek Mayası
5- Balon
6- Meyva suyunun kendi şişesini kullanmayacaksanız boş şarap şişesi.

Uygulama:

Ben ilk başlarken iki ayrı deneme yaptım. Birini karton kutuda direkt meyvadan sıkılmış Dimes Üzüm Suyu kullandım. Diğeri ise cam şişede satılan Elit Naturel Siyah Üzüm suyu idi. Karton kutuda olan üzüm suyunu evdeki boş şarap şişelerinden birinde denedim, diğerini kendi şişesinde denedim. Şarap şişesi 75 cl olduğu için 25 adet kesme şeker, diğerine ise 1 litre olduğu için 35 adet kesme şeker ilave ettim. Her iki şişeyede birer paket kuru ekmek mayasını çok az bir su ile eriterek şişelere ilave ettim. Daha sonrada hava ile temaslarını kesmek için şişelerin ağzına birer balon geçirdim.

 

Takriben yarım saat sonra balon şişmeye başladı. Balonun patlamasını engellemek için tepe noktasında 3 yerden toplu iğne ile delik açtım. Gazın fazlası çıktıktan sonra belirli bir büyüklükte dengeye ulaştı. Bende fermentasyon sonucunu beklemek için loş bir yere kaldırdım.

Takriben 20 günde tamamlanmasını beklediğim fermentasyon süreci takrüben 10 gün içinde bitti ve iyice yavaşladı. Bunu şişelerdeki gaz çıkışı durmasından ve balonlar boynunu bükmesinden kolayca anlayabiliyorsunuz. Bu arada şişenin tabanına çöken tortuyuda gözle görebiliyorsunuz.
Bu yüzden tabana biriken ölü maya çökeltisini almamaya çalışarak akvaryum hortumu yardımı ile sifon yaparak şişelerdeki sıvıyı başka kaba transfer ettim. Şişeleri güzelce çalkalayıp temizledikten sonra süzülmüş sıvıyı tekrar kendi şişelerine aktararak ağzını mantar ve kendi şişe kapağı ile sıkıca kapattım.

Birazda böyle kendi gazı ile gazlanmasını istiyorum. Dayanamayıp tadına baktım, pek şarap kültürüm yok ama yinede içtiğim güzel şaraplara benziyordu. Çok hoşuma gitti, yalnız alkol oranı nedir bilemiyorum. Alkol oranını ölçmek için alkolimetre almak lazım, ya da kafa yapıp yapmadığını test etmek :)



12 yorum:

  1. Sn. Sarıcan Başarılı çalışmalarınızın devamını diliyorum, denemeyi yapacağım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Sayın Sarıcan ağaçlar net e de yazdığım bir likör tarifi var her türlü meyve ile yapabilmek mümkün. ben vişne ve ekşi karadutla denedim evdekiler ve arkadaş çevrem çok güzel olduğunu söylüyorlar. ama enzimlenme ile değil hazır satılan alkolle veya ucuz sade votka ile yapıla bilir.

    sizin denemeler için de haydi sarıcan kim tutar sizi.:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Sarıcan,

    Millete kafayı bulduracaksın anlaşılan:)

    YanıtlaSil
  4. abi ben yarından tezi yok başlıyorum imalata. piyasada kaliteli diye satılan köpek öldürenlerden çok daha iyi olacağına şüphem yok :o)

    YanıtlaSil
  5. Benzer yöntemle %100 elma suyuyla dün başladım denememe. 3-4 günde bir aktarım yaparak. Tortuyu temizlersek fermantasyon daha uzun sürermiş. 4 günde bir sifonlama yapıp. fermantasyonun hızlanmasıı sağlamaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  6. en son fotoğraftaki 3. mavi balonlu şişede sıvının üstünde biriken şey beni biraz tedirgin etti. onlar sanırım maya ama çok fazlalar sanki. Sarıcan, o şişeden içtiğiniz şarabın tadı nasıldı ve diğerlerinden farkı neydi? gerçi üstünden baya zaman geçmiş ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o şarap değil sarıcanın yapmış olduğu çilek enzimi

      Sil
  7. şarap yapıldığı ortamın kokusunu absorbluyor yani ortamın kokusu şarabın tadına geçiyor diye biliyorum. balonun plastik tadı yaptığınız şaraba geçmiş miydi?

    YanıtlaSil
  8. bakalım ben dün elma suyula yapmaya başladım sonuçlarını buraya yazarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarıfle yapıp guzel bır gelısme yapan oldu mu ?

      Sil
  9. Arkadaşlar bu yöntemle sonuç alabilen oldu mu ?

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar bu yöntemle sonuça ulaşabilen oldu mu aranızda uzunca bir zamandır yorum yapılmamış?

    YanıtlaSil