25 Aralık 2010 Cumartesi

Tohumların domatesin içinde çimlenmesi

Bu ay çok büyük bir marketten kasa ile domates satın aldım. Görüntüsü ve albenisi çok güzeldi. Fakat domatesin yarısını bitirmişken ilginç bir olayla karşılaştık. Salata için dilimlerken tohumların domates içinde çimlendiğini gördüm ve bu çok ilginç olayı sizler için fotoğrafladım. Kalan domatesleri çimlenmiş dilimlerle birlikte markete iade ettim. Fakat topraksız tarımla ilgilenen biri olarak bu konunun araştırılması gereken bir konu olduğunu düşündüğüm için sizlerle paylaşıp konu hakkında bilgisi olanların yorumlarını almak istedim.




Domatesleri iade ettikten sonra üretici firma ile internet üzerinden iletişim kurdum. Bu olayın saklama ve çevre şartlarına göre normal bir olay olduğunu ve telaşlanmaya gerek olmadığını söylediler. Konu ile ilgili Akdeniz Üniversitesinden bir profesörün yayınlanmış makalesini gönderdiler. Acaba bu olayı üretici firmanın gönderdiği makaleye inanarak normal bir olay olarak mı göreyim, yoksa f1 tohumların tarımımızı istila etmesinin doğal sonucu olarak mı görmem lazım karar veremedim.

Bütün bu yaşananların normal patates veya soğan çimlenmesi kadar doğal olmasını diliyorum ama yıllarca bir sürü domatesi saklama koşullarından dolayı çürütüp atmış biri olarak ve pazarlarda çürüyen tonlarca domatesi görmüş biri olarak geleneksel tohumla yetişen domateslerde böyle bir çimlenmeye rastlamadığım için yaşanan bu olayların hibrit tohumların hayata girmesi ile oluştuğunu zannediyorum.








Benim öğrenmek istediğim hibrit tohumların ekonomik olarak dışa bağımlılık yaratmasının dışında (ki artık kendi hibrit tohumlarımızı üretecek labaratuarlarımızın kurulduğunu bilen biri olarak) sağlığımız için zararlı olup olmadığından emin olmak istiyorum.





Her ne kadar hibrit tohumla GDO lu tohumların ayrı şeyler olduğunu bilsemde hibrit tohumlarında bir melezleme işlemi olduğunu ve naturel genlere müdahele olduğunu düşünüyorum ve bu da beni tedirgin ediyor. Konu ile ilgili bilgi, kaynak ve araştırma sonuçlarına sahip arkadaşlar varsa paylaşmalarını rica ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder